باران پاییزی مامانی و باباییباران پاییزی مامانی و بابایی، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره

شیرین ترین شیرین

پایان 19 ماهگی

1394/2/6 17:27
نویسنده : سودابه
1,175 بازدید
اشتراک گذاری

سلام همه کسم نفسم

هر بار که صفحه وبلاگتوباز میکنمتا برات بنویسم کلی حرف نگفته دارم که از ذهنم میپره..همه ی حواسمو جمع میکنم تا چیزی از قلم نیفته اما باز میمونه چیزایی که از دستم در میره..

عشقم باران 19 ماهگیت هم به پایام رسید انگا واسه بزرگ شدن خیلی عجله داری اما من میخوام همین قدری بمونی اخه کارات لذت بخشه و من هنوز از شیرین کاریهات سیر نشدم..

عزیزکم ماشالله بازیگوش و باهوشی و خیلی هم مودب..

هر چیزی رو زود یاد میگیری و منو غرق در شادی میکنی..

این روزات خیلی قشنگن.از بیدار شدن صبح تا خستگی شب و خوابیدن آرومت.از صبح که پا میشی مشغول بازی میشی تا شب..وقتی از خواب پا مشی دلت میخواد تو رختخوابت باشی و حرف بزنی  و اگه من از جام پاشم میگی مامان یایا (لالا) و من ناچار اما با علاقه دراز میکشم و به حرفات گوش میدم وای که چقدر شیرینه صحبت کردن بچه گانت.هر چی بلدی رو مرور میکنی از شعرهایی که بلدی تا کسایی که میشناسی..بعد پا میشی سرتو به نشونه سلام تکون میدی و دستای کوچولوتو بسمتم میگری و میگی(دست )یعنی دستامو بگیر بعد با هم پامیشیم منو میبری تو اتاقت یه گشتی میزنی و میایم تو هال..و بعد از صبحونه شروع به بازی میکنی ..

خیلی مهربونی و عاشق بچه ها..اسباب بازیهاتو بهشن میدی و اصرار داری تا من بغلشون کنم البته بعضی وقتها هم نمیذاری هیچ بچه ای نزدیکم بیاد..

نی نی فاطمه جون هم 26 اسفند به دنیا اومد واسمش امیر علی.خیلی دوستش داری ومیگی بذاریمش بغلت.نازش میکنی پشت هم میبوسیش..وقتی میگم امیر علی چه کار میکنه میگی جوجو یایا!!

مامان قربون زبونت بره..

با امیر مهدی هم که فقط بدو بدو بازی میکنی و خیس عرق میشی امیر مهدی وقتی خسته میشه یا میشینه تو میری سمتش و صداش میزنی امنی امنی بیا بدو بدو..

به حرفم گوش میدی..از وقتی اتاقتو با اتاق خودمون عوض کردم دیگه اسباب بازیهاتو تو هال نمیاری و فقط تو اتاق خودت بازی میکنی..لباساتو وقتی عوض میکنم زود اونا رو میبری میذاری تو لباسشویی آب که خوردی لیوانتو میذاری تو ظرفشویی یا تو کابینت..بعد از غذا هم سفره رو بلند میکنی و به خیال اینکه داری کمکم میکنی همونجا تکونش میدی...هرچی بهت بدم میگی میسی مامان

جملات دو تا سه کلمه ای رو میگی مثلا مامان بیا -مامان بیشین-

یه روز خونه مامان سوری بودیم و آریا هم بود من و زندایی هدی تو آشپزخونه بودیم و شما پیش آریا بودی یهو آریا گریه کرد شما زود اومدی پیش زندایی و بهش گقتی آریا (ادای گریشو در آوردی) و گفتی بیا..قربونت برم که باهوشی.

بادام عید رو که کلکشو کندی هر صبح یه کاسه میگرفتی دستت و میرفتی پیش بخاری آخه بادام اونجا بود و میگفتی مامان بیا باندام!

وقتی میگم اسمت چیه میگی بادان

وقتی خودتو واسه بابا لوس میکنی صداش میزنی بابا عسا(علیرضا) یا بابا جی..بابا هم که عاشقته..

دستاتو نگه میداری تا برات لاک بزنم.اگه ازت عکس بگیرم حتما باید ببینیش.

واسه خودت ژست میگیری تا من عکس بگیرم..یا بعضی وقتا گوشیمو میاری و میگی اس(عکس)

گوشی منو میشناسی و هرکی بگیرتش میگی ایو مامانه!گوشی بابا رو هم همینطور

سر سفره به بشقابامون اشاره میکنی و میگی این من این مامان اینم بابا!

تو عید هم بردیمت پارک رو اکثر وسایل بازی سوار شدی و با آهنگاش میرقصیدی تازه از قطار خوشت اومد و دو بار سوار شدی.

رفتیم رشت تو بازارش داشتیم قدم میزدیم و شما تو بغلم بودی یهو یکی از پشت صدامون زد دیدم بادکنک فروشه و پول بادکنکشو میخواد نگو شما از دستش بادکنکو گرفته بودی اونم دنبالمون اومد تا پولشو بگیره!

از پشه مگس و سگ میترسی ....و این موضوع خیلی نگرانم میکنه..16 تا دندون داری..

دیگه به غذا خوردنت گیر نمیدم سفره پهن میکنم خودت میای یه کم میخوری یه کم بازی میکنی.انگار اینجوری بیشتر بهت میچسبه.وقتی مامانی سوری میاد اینجا تا نگهت داره موقع رفتنش  میگی نیو باش.زود بیا..

دایره لغات دخمل کوچولوی من

دادون=دایجون

بایا=بالا

پایین

دست

اسب

پاک=پارک

میسی=مرسی

مامان بیا

باز بیا

زود بیا

نیو=نرو

باشه

آخ=خوا

لاک

اس=عکس

بیم=بریم

پسته

باندام=بادام

ادوش=خرگوش

دوک=ودغ

چی آیی=کجایی

دشب=کفش

عسا=علیرضا

دودی=سودی

آش=آرش

ای یا=ایلیا

ایی=امیرعلی

بیشین

پاشو

و....

 

 

 

پسندها (3)

نظرات (1)

نیکتا
6 اردیبهشت 94 17:43
ஜ۩۞۩ஜ ¸.•)´ (.•´ *´¨) ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨) (¸.•´ (¸.•` *(`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´) ★★◄███▓▓ آرزومــــــــــــنـد آرزوهای قـشـنــــــــــــگـتـم ▓▓███►★★ (¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸)•.¸)`' •.¸) ¸.•´•.¸)`' •.¸) ( `•.¸ `•.¸ ) ¸.•)´ (.•´ ஜ۩۞۩ஜ سلام خاله جون . وبلاگتون خیلی عالیه ... اگر با تبادل لینک موافقید بگید تا من لینکتون کنم و شما هم منو لینک کنید . ممنون